Neumann PortálIskolaKollégiumokNIVÁK;
MENÜ
Az iskoláról
Neumann János
Elérhetőségek
Felvételi
AJTP felvételi információk
Tantestület
Tanév rendje
Hírek
Humán szakmacsoport
Természettudományi szakmacsoport
Idegennyelvi szakmacsoport
Informatikai és közgazdasági szakmacsoport
Művészeti szakmacsoport
Osztályfőnöki csoport
Sport
Könyvtár
Keresés a könyvtárban
Arany János Tehetséggondozó Program
ECDL
Érettségi
Felvételi eljárás
Versenyek
Tanügyi dokumentumok
Közzétételi lista
Eredmények
Pályázatok
Külföld kapcsolatok
Támogatóink
Közbeszerzés
Beszámolók és SZJA 1%
Öko face-k
Galéria Új!
Eseménynaptár
Jun
27
Tanévzáró ünnepség
8:00
Jun
26
Beiratkozás a 7. és 9. évfolyamra
 
Jun
19
Középszintű szóbeli érettségi vizsgák
június 19–28. (A bizottságok és a pontos dátumok megtekintéséhez katt. a címre!)
Jun
18
A tanítási év utolsó tanítási napja
 
Fenntarthatósági Témahét 2024.

A Fenntarthatósági Témahétre 2024-ben is változatos programokkal készült a Természettudományos szakmacsoport. Április 22-én Petrásné Szűcs Eleonóra nyitotta meg a hetet, majd a Föld napja alkalmából egész iskolára kiterjedő fenntarthatósági témájú kahoot játékkal indítottunk Vasné Harza Irén tanárnő szervezésében.


(A nagyításhoz katt. a képekre!)




Ugyanezen a napon, fenntarthatósági témában, zöld témájú előadásokra invitálták a fiatalokat a Neumann diákjai és tanárai. Április 23-án a Neu-tech konténeres előadásait hallhatták a fiatalok Petrásné Szűcs Eleonóra tanárnő szervezésében, a Kecskeméti Neumann János Egyetem jóvoltából. Az utazó egyetemben, a NEUTECH–ben a diákok élményalapú foglalkozásokon vettek részt, ahol a GAMF Műszaki és Informatikai Karán a fenntarthatóság jegyében alkalmazott innovációs technológiák bemutatására került sor. A fenntarthatóság szerepéről az autóiparban tájékozódhatott a hallgatóság, valamint betekintést nyertek a Hidrogén hajtás, avagy a 21. századi környezetbarát járműhajtások megoldásaiban is. Ehhez segítségünkre volt a hidrogén tüzelőanyag-cellás makettautó, amellyel szimulálni lehetett a különböző járműdinamikai működéseket és a valós működést. A diákok bemutató keretében ismerhették meg a hidrogén tüzelőanyag cella működési elvét, fontosságát a fenntartható közlekedés jegyében. Továbbá az informatika iránt érdeklődő diákok betekintést nyerhettek a hálózatok biztonságos üzemeltetésének technikáiba, gyakorlati példákon keresztül próbálhatták ki a hálózatok sérülékenységnek felderítését, és az etikus hekkelést. Az utazó egyetem részeként, a diákok a műanyagok előállítási és -feldolgozási technológiáival, újrahasznosításával ismerkedhettek meg, kipróbálhatták a 3D szkennelést kéziszkennerrel, valamint a 3D-s modellek manipulálását. Az Arduino programozás és áramkör fejlesztés foglakozáson bemutatásra kerültek a robotika, önvezető járművek, elektronika, programozás területén alkalmazott technológiák, LEGO, Arduino és Mikroe kisautókat használtak a diákok a programozáshoz, ahol a mikrovezérlők és arduino eszközök működési elvét is megismerhették. Kísérő programként a kecskeméti Neumann János Egyetem három karának szakjairól, ösztöndíj lehetőségeiről és a duális képzésről kaptak tájékoztatást a diákok. A program főszervezője Halczman Szilvia GAMF Dékáni Hivatal beiskolázási igazgató, mérnöktanár volt.




A keddi napon, az EKKE szervezett Fenntarthatósági szabadulószobát a diákoknak Csabai Edina előadásában. A Sulizsák programba kapcsolódva ismét göncöltünk a Földért. A program fő célja a fenntarthatóság tudatosítása volt, a textil újrahasznosításának előtérbe helyezésével. 7-10. osztályos tanulóink és kollégáink idén összesen 1532 kg használt ruhát gyűjtöttek össze és adtak át újrahasznosításra. A feladat főszervezői Képes Vera és Beke Noémi tanárnők voltak.




Bisel patakvizsgálati terepgyakorlaton vettek részt a 10.évfolyamosok Nagy Éva tanárnő koordinálásával, ahol szemrevételezték a patak aktuális állapotát, valamint víz Ph értéket, vízhőmérsékletet, nitrit, nitrát és ammónium tartalmat vizsgáltak. A korábbi években is rendszeresen vizsgált patakszakasz flóráját és faunáját, faji sokféleségét tanulmányoztuk Plant Net vagy Google Lens alkalmazások segítségével, majd a látott növények beazonosítását, míg a Marlin applikáció segítségével madárhangok felismerését gyakorolták. A patak élővilágának megóvása érdekében a Hulladékradar applikáció helyes használatával ismerkedtek meg a tanulók.




Április 24-én Gyöngyösre utazott a 7.k osztály Kelemen Tünde és Horváth Zita tanárnők kíséretével, ahol Ökoforradalom interaktív foglalkozáson, élménytúrán vehettek részt az érdeklődő tanuló csoportok.




Dr Murányi Dávid látogatott el iskolánkba, ahol a morfotaxonómiáról és a makrogerinctelen faunáról tartott színvonalas előadást, Nagy Éva tanárnő szervezésében.




Soós Noémi tanárnő a biodiverzitás fontosságáról tartott előadást.




Április 25-én Kerékpározásra invitálta az iskola tanulóit és diákjait Felsőtárkányba Sebestyén Csilla, Kormos Nóra és Barcziné Veres Krisztina tanárnő, illetve Bartalis Dávid tanárúr.




A karbonlábnyom (más néven szénlábnyom) az emberi tevékenység környezetre gyakorolt hatásának egyik mértéke. Segítségével mérhetővé válik, hogy az emberi tevékenység milyen mértékben járul hozzá a globális felmelegedéshez. A fenntarthatóság témahét egyik színes programja erre a témára irányult, Tarnóczi Aranka igazgatóhelyettes asszony előadásában „A fenntarthatóság kora” címmel hallhattak előadást a diákok. Hasznos tényeket hallhatott a fiatal korosztály a fenntartható fejlődés témában, és sajnos nagyon negatívakat is, miszerint a szénlábnyom, megmutatja ki mennyire él romboló életet és ezáltal milyen tempóban használja el a Földnek tartalékait. A legtöbb embert ez nem annyira érinti meg, nem ismerik a szénlábnyomot vagy számítási lehetőségeit. Ezen a programon interaktív módon, egy weboldal segítségével mindenki kiszámolhatta a saját szénlábnyomát.




Április 26-án egy régi kedves diákunk Vig András látogatott el iskolánkba, ahol 4 osztály számára adott hasznos tanácsokat arról, hogy hogyan lehet fenntarthatóan gondoskodni az étkezés során keletkezett felesleges ételadagokról. A Nébih Maradék nélkül programjának szervezésében megtartott előadást egy mobiltelefonos quizziz játék követte, ahol értékes ajándékokat nyerhettek diákjaink. A program szervezői Nagy Éva és Vasné Harza Irén tanárnők voltak.




Iskolánkból két csapat is részt vett az Ideathon nevet viselő országos fenntarthatósági és üzleti verseny április 13-i döntőjén. Ezt megelőzően 5 alkalommal online kurzusokon vehettek részt tanulóink, ahol értékes ismereteket gyűjthettek és mentoraik segítségével dolgozhatták ki üzleti vállalkozássá formálható ötleteiket. Témahetünkön tartott bemutatóikban megismerkedhettünk a napelemekhez kapcsolódó újító gondolataikkal, illetve egy innovatív, okos rendszerrel működtetett üvegház folyamataival. Beke Noémi tanárnő csapata: Antal Bálint, Ludvai Ádám Attila, Ludvai Martin Márk, Petrásné Szűcs Eleonóra tanárnő csapata: Bakos Mátyás Gábor, Bíró Donát, Kriston Gergely voltak.




A hét zárásaként a természetről készült tanulói és tanári fotók eredményhirdetése kerültek kihirdetésre.




A hét folyamán használatba vettük a szabadtéri tanterem kihelyezett padjait, ellenőriztük az iskolaudvar madárodúit, madárfiókákat tanulmányozhattunk udvari fészkeikben, valamint folyamatosan gyűjtöttük az alupalackokat, a kupakokat (Csékmány Hannának), az elemeket, izzókat és az összegyűlt mennyiségek elszállításáról gondoskodtunk, valamint bekapcsolódtunk a Pontvelem Program Elő a Telót Programsorozatába, amelyben régi telefonokat és azok alkatrészeit kezdtük ismét gyűjteni. A szakórákon kiemelt szerepet kapott a fenntarthatóság a hét folyamán és igyekeztünk mindenkit arra buzdítani, hogy járjon továbbra is környezettudatos szemmel.




Copyright © 2009   Neumann János Gimnázium, Technikum és Kollégium
3300 Eger, Rákóczi út 48.
tel.: (36) 536-070
www.nejanet.hu
Powered by: gsonline WebNDesign