A Neumann János Középiskola és Kollégium minőségpolitikai nyilatkozata
Mi jellemezheti egy fiatal iskola pedagógiai elveit és céljait a XXI. század elején? Az, ami az intézmény névadója Neumann János szellemiségének is lényege volt: a türelem, a rugalmasság, az intelligencia mellett a korszerűség, az értékőrzés és értékteremtés. Megfelelés a kor gyorsan változó kihívásainak, amelynek keretében a tanulóinkat korszerű, versenyképes ismeretekkel felkészítjük a felsőfokú tanulmányok elvégzésére, vagy a különböző szintű szakmai képesítések megszerzésére.
Minőségpolitikánk elemei
Biztonság: intézményünk biztonságot nyújt a gyermeküket iskolánkba beírató szülők és gyermekeik számára úgy tárgyi, mint személyi és szakmai értelemben.
Megbízhatóság: az intézményünk és pedagógusai, alkalmazottai a megtervezett és meghirdetett Pedagógiai Program és egyéb belső szabályozásokban foglaltaknak megfelelően tervezik, végzik mindennapi munkájukat.
Szakmai hozzáértés: iskolánk vezetői, pedagógusai szakmai felkészültségük alapján, szakszerű intézményi működést képesek biztosítani, szakszerűen képesek fejleszteni iskolánk nevelési-oktatási koncepcióját, szakszerűen tudnak ismereteket átadni, képességeket fejleszteni.
Partnerközpontúság: intézményünk rendszeres partneri elégedettség-mérések alkalmazásával, partneri igényfelmérések végzésével, Szülői Fórum működtetésével, gyűjti be információit az elvárásokról, igényekről, melyeket folyamatos fejlesztései során elégít ki.
Kommunikáció: intézményünk a kiépített kommunikációs-, információs rendszerén keresztül képes biztosítani a párbeszéd folyamatosságát partnereivel.
Hatékonyság: intézményünk biztosítja a saját hatáskörébe tartozó területek hatékony működtetését; pedagógusaink tevékenységükkel jelentős hozzáadott értéket hoznak létre.
Konfliktuskezelés: iskolánk – alkalmazottain keresztül – szervezett formában biztosítja partnerei számára az elérhetőséget; problémák, konfliktusok esetén érdemi választ ad; az előforduló hibák kiküszöbölésére a megfelelő lépéseket megteszi.
Esélyegyenlőség megteremtése: intézményünk felvállalja a hátrányos helyzetből induló tanulók felzárkóztatásának támogatását, segíti beilleszkedésüket, integrációs programban való részvételt biztosít tanulóinak, felkészíti az érettségire és továbbtanulásra őket.
E gondolatokat nevelőtestületünk már az 1990-es években megfogalmazta, s ma - az iskola vezetősége, tantestülete, dolgozói - igyekszünk ennek szellemében a kor követelményeinek megfelelően, garantált minőségben tenni dolgunkat.
|